website statistics

womensoaring

soaringcroatia

ostale povezave

(OPENSOARING, avgust, Matija Krajnc)

[7.8.2009]

Živjo

Na vzhodni fronti precej novega. Bojni štab je na letališču v Prievidzi. Boji za Slovaško državno prvenstvo, z dodatkom predsvetovnega prvenstva, bodo potekali nad slovaškim, poljskim in delno tudi madžarskim nebom. Tekmovalci se bodo borili v klubskem, standardnem in hendikepiranem odprtem razredu. Več o tekmovanju najdete na http://www.wgc2010.sk/ .

Letošnja slovenska zasedba je na las podobna lanski iz SP v Rietiju. Boris Žorž in Anže Vidovič še zmeraj letita za barve ALC Lesc in še zmeraj z DG-101G v klubskem razredu. Oznake so tudi ostale enake, Boris v zraku sliši na ime E2, Anže pa na L3. Vidnejše spremembe pa so v spremljevalni ekipi. Nataša in Ana, ki sta nas lani le občasno prišli obiskat, sta tokrat z nami že od začetka, še dodatno pa se nam je pridružila tudi najmlajša Žorževa, še ne enoletna Tjaša. Za dviganje težjih bremen in druge neprijetna opravila pa sva še vedno Jože in moja malenkost.

Prvi tekmovalni dan. Optimistično smo se prebudili v jutro, prvič zares sestavili naše bele lepotice in jih postavili na start. Sledila je dolgočasna otvoritvena slovesnost z govori lokalnih političnih veljakov. Seveda se v vsaki stvari najde kaj dobrega, tako so bile najbolj svetla točka programa brhke mažoretke.

Razpoloženje se je spremenilo, ko je na sceno stopil meteorolog. Kljub slabi napovedi, prekrito nebo s padavinami, je bil optimističen in napovedal štart ob pol enih. Res se je zgodil že 15 minut kasneje in v dobri uri so bila vsa letala v zraku. Izziv pred našima fantoma je vremenu primeren, AAT (asigned area task) med 139 in 223 km. V eni uri in petinštirideset minutah bosta tako poskušala preleteti čim več. Podrobnosti o nalogi, ki je v večini speljana na jug, v ravnino, najdete na: http://www.wgc2010.sk/index.php/en/tasksresults

Naša sta štartala ob 13.52, tako da jih čez dobre pol ure že pričakujemo nazaj. Borcem na Zahodni fronti sporočamo: »Mi smo z vami! Srečno!«

Letalski pozdrav

[9.8.2009]

Pozdrav z vzhodne fronte!

Najprej seveda čestitke na zahod za odlicne rezultate. Hkrati pa se lahko pohvalimo, da smo vas na vzhodu se prekosili. Boris je namreč včeraj zmagal dan! Skozi cel dan sta z Anžetom letela dobro in uhajala skupini, za konec pa je Boris »zdrl« štirimetersko dviganje in prehitel vso konkurenco. Anže se je na koncu odločil za drugo pot in osvojil odlično 8. mesto ter tako zaokrožil ekipni uspeh. Zvečer smo uspeh seveda primerno proslavili z obilico smeha in dobre volje, manjkala ni niti penina.

Poleg proslavljanja je razlog, da včeraj ni bilo poročanja tudi pomočniški izlet. Denis upam, da nam boš oprostil. Sicer se z Natašo izmenjujeva, a včeraj vseeno ni zneslo. Medtem, ko sta se fanta borila pod oblaki, smo pomočniki skupaj z obiski odšli na obisk bližnjega gradu (Bojnice), ki kraljuje na gričku za stezo in služi kot štartna točka. Grad je zelo dobro ohranjen, še posebe impresivna je jama pod gradom s termalnim izvirom.

Danešnjo disciplino si lahko ogledate tukaj. Vreme je sicer sončno vendar pa se z Juga počasi nad letališče vleče visoka oblačnost in ubija termiko. Še dobro da je disciplina v lepše vreme na sever, kljub vsemu pa bo potrebno štartati hitro, saj je ciroza že na robu letališča.

Dolžan sem vam še komentar 2. Tekmovalnega dne. Končno 7. in 8. mesto sta služila kot dobra popotnica v včerajšno zmagoslavje. Oba letita vse bolje in tako tudi danes pričakujemo dobre rezultate. Po vsej vrjetnosti je bil prvi dan zgolj taktično odvračanje pozornosti.

Zmagovalec v kategoriji največjega ustreljenega kozla pa sem nedvomno sam. V petek zvečer smo pričeli z iskanjem postaje, ki je nismo našli vse do sobote dopoldne, ko smo v iskanje vključili prav vse razpoložljive sile. Na koncu se je postaja našla v mojem šotoru med čevlji, ki sem jih odložil prejšni večer in tistimi, ki sem jih obul v sobot zjutraj. Z drugimi besedami na tako očitnem mestu, da jo tam sploh nisem opazil. Krivdo seveda priznavam in se na debelo posuvam s pepelom, ki je ostal po včerajšnem žaru.

Pridni del pomočniške ekipe, ki sicer ni vedno enak, se še vedno športno udejstvuje in zvečer teče okoli letališča. Celotna ekipa pa skrbi za degustiranje poceni, a odličnega, slovaškega piva. Skratka ni nam težko. Za danes naš čaka žaganje mize, ki ima predolge noge in iskanje M4 vijakov za Anžetov avto v mestu.

Vsi skupaj, še posebej pa Anže in Boris bi se rada zahvalila za vse spodbude, pozdrave in čestitke iz domovine. Pozdrav vsem ki nas spremljate in tudi tistim, ki nas ne.

Pomočniški pozdrav

[11.8.2009]

Lep pozdrav vsem prijateljem jadralnega letalstva

Tako danes kot včeraj v Prievidzi ni tekmovalnega letenja. Glavni krivec je hladna fronta, ki je nebo prekrila s črnimi oblaki in trenutno zaliva travo na letališču. Včeraj sicer ni deževalo, smo pa zato večino dneva imeli 7,956/8 prekritost neba.

Ker včeraj ni bilo poročila, ker danes zunaj dežuje in ker je najbrž delovna vnema mojih bralcev na delovnih mestih v torek relativno nizka vas bom tokrat razveselil z malček daljšim poročilom. Začnimo pa s tekočimi obvestili.

Nedeljski rezultati, najdete jih tu, so bili manj razveseljujoči, kot tisti dan poprej. Predvsem je imel smolo Boris, ki je po dobri uri letenja skorajda ostal brez elektrike in je tako prostanek naloge odletel brez radiopostaje, a kar je še pomembneje brez električnega variometra. Vse skupaj je najbrž tudi botrovalo, da se je še dvakrat slabo odločil in slabši rezultat je bil tu. Na koncu je imel še obilo sreče da je tako hitro prišel nazaj kot je, saj je kar nekaj kolegov imelo še večje težave s prihodom nazaj domov z zadnje obratne točke. Anže je na drugi strani napravil zgolj eno večjo napako, a se je zato še toliko bolj jezil nase. Padel je namreč na izpitu iz svojega domačega terena, hribov. Toliko je bil skoncentriran na ravninsko letenja, da je pozabil na hribovske osnove. Najmočnejša dviganja so namreč, takrat kadar ni vetra in je senca, nad grebenom in ne pod, kjer jih je iskal Anže. Ponovitvena lekcija je sedaj osvojena, škoda pa je izgubljenega časa, ki bi pomenil, da se bi Anže na letališče vrnil s prvimi, če ne kar prvi. Kljub vsemu sta osvojila lepo bero točk in nadaljujeta z dobrim dirkanjem.

Preostanek dneva je tako minil v identifikaciji napake na Borisovi napeljavi. Trenutna diagnoza je, da si krivdo delita akumulator in polnilec. Vsak zase, kot vse kaže delujeta, skupaj pa ne. Zanimivo kako se na dirkah dogajajo nelogične stvari. Akumulator sedaj, kot vse kaže, normalno deluje če ga polnimo z drugim polnilcem in tudi polnilec dobro napolni drug akumulator. Kdo bi vedel zakaj?

Drugače pa so nam bili tehnični bogovi na teh dirkah kar naklonjeni, saj do sedaj večjih težav nismo imeli. Tisti ki že dalj časa spremljate naše podvige se boste vprašali kako je to mogoče, ko pa še posebej z Anžetom vedno nekaj »šraufava«. Naj vas potolažim, dela ne manjka, le napake so manj zahtevne. Silver tape je še vedno naš najboljši prijatelj, ki vedno pride prav. Do sedaj smo tako z njegovo pomočjo in tudi brez popravili; Tjašin voziček, moj šotor, povezovalni kabel med inštrumentom in dlančnikom, elektirično napeljavo na prikolici in avtomobilu, skurili varovalko na akumulatorju in zamenjali nekaj vijakov. Nekaj majhnih opravil pa nas čaka še tudi v naslednjih dneh. Snemanje zadnjega kolesa, ki ste jo nekateri zasledili med slikami na spletni strani, pa je bila namenjena zgolj odstranitvi blata, ki je ostal po izvenletališkem pristanku. To zgodbo pa bom prihranil za drugič, saj bo to poročilo že tako ali tako dolgo.

Splošna statistika nam pove, da smo v dobrem tednu bivanja v Prievidzi razbili že 5 koarcev in en krožnik. Prav vse med pomivanjem posode.  Delno lahko krivdo za to pripišemo tudi organizatorju. Kampirni prostor je namreč kar del letališča, ki je omejen z rdečim trakom. Za potrebe prvenstva so izgradili popolnoma novo sanitarno hiško, ki ima celo pralni stroj, vendar pa nima niti enega korita za pranje posode. Tako le to peremo kar v umivalnikih ali pa pod tušem. Vzdušje v kampu je prijetno, manjka le senca, saj ni na letališču niti enega drevesa ☹. Organizacija je dobra in vse poteka zelo tekoče, pogrešamo le več ljudi, ki bi govorili angleško, drugače pa vse kaže da bo naslednje leto vse pripravljeno za veliki šov. Za razliko od lanskega Rietija so tu že leto prej bolje pripravljeni in utečeni kot so bili tam tik pred prvenstvom. Na letališču so namreč postavili tudi tribuno in masažni šotor, v katerem pilote in pomočnike sproščata brhki mladenki.

Posebna zvezda prvenstva pa je tudi Dynamic. To je ultra lahko, dvosedežno motorno letalo, ki se uporablja kot vlečno letalo. Majhno letalo (kako izgleda si lahko ogledate tukaj) brez težav v zrak potegne tud ASW22 BL polnega vode, ki ima razpetino kril kar 26,5m. Tudi sam lahko potrdim da je šlep za njim zelo ugoden in hiter. Anže se je celo dogovoril za testen let in pravi, da je gre za živo žvirco z močnim motorjem. Ker gre za ultralahko, moderno zasnovano letalo je tudi cena letenja nizka. Tako šlep na 600m za tekmovalce stane vsega 20E. Za primerjavo naj povem, da smo lani v Rietiju plačevali kar 60E na šlep. Ne bi bil presenečen če bo v prihodnosti po Evropi vse več podobnih letal uporabljenih za šlepanje jadralnih letal, trenutno pa največjo prepreko predstavlja zakonodaja, ki tega še ne dovoljuje povsod.

Svoje tokratnje javljanje bi rad zaključil z opravičilom. Tisti ki javljanja ne spremljate prek forumov jlet.si in alc.si ste najbrž tavali v temi v zvezi z zahodno fronto. Istočasno s predsvetovnim prvenstvom v Prievidzi namreč v Rietiju v Italiji poteka močno mednarodno tekmovanje CIM 2009, na katerem slovenske barve zastopajo Erazem, Andrej in Matjaž. Več informacij najdete tukaj. Na tekmovanju se letos dosegajo resnično vrtoglave hitrosti, saj je zmagovalec letel kar s 158 km/h, na žalost pa je tekmovanje, ki je zaradi svoje lege zahodno od nas dobilo ime Zahodna fronta, zaznamovala tudi tragedija ob izgubi tekmovalca. Rezultate lahko najdete na http://www.soaringspot.com/cim2009/results/ , Andrejevo poročanje pa na forumu Alc http://www.alc.si/forum/index.php

Želim vam prijeten teden in upam da bomo skupaj stiskali pesti za naše orle na obeh frontah!

Aja, pa pozdravu bi vse k me poznajo :)

Lep pozdrav

[12.8.2009]

Dirkaško pomočniški pozdrav vsem bralcem

Spet ne letimo. Tokrat ni kriva hladna, ampak topla fronta. Vremenu primerno je tudi glavna zvezda današnjega dneva vremenar, vedno nasmejani, Jan Horak.

Dečko prihaja s češke in tudi tekmuje v klubskem razredu z ASW 15 (TX). Zjutraj nas je na brifingu pozdravil z izjavo: Today it looked like autome, tommorow it will look like winter (Danes izgleda kot jesen, jutri pa bo izgledalo kot pozimi). Ne glede na začetno izjavo, je napovedal 80% možnost za letenje. Pa smo se pripravili na gridu in bili pripravljeni na štart ob 11.15. Vreme je iz minute v minuto izgledalo slabše, srednja in visoka oblačnost sta vse hitreje prekrivale nebo, organizator pa je vztrajno prestavljal štart. Okoli pol enih je vremenar, ki je bil skupaj z nami v prvi vrsti pripravljen za poletanje, odšel na kosilo ☺ !?!, mi pa smo čakali, saj je organizator vztrajno prelagal vzletanje. Ob dveh popoldne pa končno konec čakanja in odpoved dicipline. Očevidci so potrdili da je bil pogled na L3 na štartu med čakanjem resnično neverjeten. Pod levim krilom smo spali Nataša, Ana in moja malenkost, pod desnim Jože v kokpitu pa Anže. Tri ure čakanja pač ni mačji kašelj.

Čeprav včeraj ni bilo letenja je organizator pripravil posebno disciplino za vse udeležence. Letališče. Živalski vrt, grad Bojnice, Tovarna Aerospool, Toplice in cilj v Erotični trgovini v mestu. Vremenski pogoji niso bili ugodni, tako da smo le s težavo prišli do 3 obratne točke, pa še to v posebnem vrstnem redu. Zaključili smo tako v živalskem vrtu z Anžetovim komentarjem ob pogledu na dvogrbo kamelo: »Ej, glih tako košuto sm zanč na Pokluk vidu!«

Posebej bi rad omenil še ogled tovarne Aerospool, ki domuje na letališču v Prievidzi. V 90 so začeli z izdelavo prikolic in 2 zaposlenima, danes pa podjetje zaposljuje 140 ljudi, ki v 2 izmenah izdelujejo letala Dynamic, popravljajo jadralna letala in izdelujejo aerodinamične dodatke ter celo Binderjeva letala, vključno z novim EB 29.

Če že ne morem komentirati rezultatov naših orlov, mi dovolite da omenim vsaj konkurenco. V klubskem razredu trenutno vodi avstrijec Mario Schupfer, ki leti z ASW 15. Gre za starejše letalo, ki naj bi bilo po faktorju kar 3% slabše od naših degejev. No Mario je kot vse kaže dobro spoliral letalo in tako le to sedaj, po Borisovem pričevanju, bolje kroži in tudi planira kot naše stotke. Naš komentar: »To ni fer!«. Kljub vsemu, šport je šport, bo pa zato še toliko slajše ko ga bomo premagali. Prvo mesto še z daleč ni oddano, in zasledovalcev je veliko. Zelo zanimiv boj, ko bomo končno leteli, se bo tako odvijal tudi za 2. mesto. Štiri tekmovalce namreč loči vsega 13 točk, med njimi je tudi naš vremenar Jan. Tudi Anže in Boris lahko še lepo napredujeta po lestvici navzgor. Drugih posebnosti v klubskem razredu ni, drugič pa se bomo dotaknili še standardnega in mešanega razreda.

Za jutri je napoved zelo slaba tako da pričakujemo da letenja ne bo. Tudi samo mesto Prievidza ne nudi veliko možnosti za sprehajanje po centru mesta in potrebno se bo izmisliti nekaj novega.

V upanju da imate boljše vreme kot mi vas lepo pozdravljata ekipi E2 in L3 iz Prievidze.

[14.8.2009]

Leteč pozdrav vsem skupaj!

Po pričakovanjih danes vreme ponovno omogoča letenja. Hladen vlažen zrak, ki smo ga imeli tu včeraj in predvčerajšnim, smo predali naprej. Natančneje na Madžarsko na flatland cup. Prizadetim se opravičujemo in zatrjujemo da to ni bila naša ideja. Včeraj ni bilo letenja in zaradi tehničnih težav tudi poročila ne.

Zaradi skoposti dogajanja na letališču si bomo danes pogledali tekmovalce v standardnem in mešanem razredu. Standardni razred ne šteje za Slovaško državno prvenstvo in je zato slabo zastopan. Šest tekmovalcev z dokaj pestrim naborom letal tako bolj kot drug proti drugemu tekmujejo sami s sabo.

Zato pa je toliko bolj pester mešani razred. Tu najdemo vse od standardnih letal s 15m razpetine, ki tekmujejo za Slovaško državno prvenstvo, 18meterske Ventuse in ASG29, dvosedežne duo discusse in DG 1000 ter nenazadnje tudi 26 meterskega ASW 22 BL. V mešanem razredu se pri preračunavanju rezultatov, tako kot tudi v klibskem razredu, upošteva tudi faktor letala. Letala so si namreč po sposobnosti preveč različna, da bi bilo neposredno tekmovanje med njimi pošteno. Boljše kot je letalo, večji ima faktor in posledično mora bolje leteti za enak rezultat. Največje letalo, že omenjenega ASW 22 leti Sebastian Kawa. Za tiste ki ga ne poznate naj povem da Sebastian v zadnjem času velja za enega izmed najboljših pilotov, ki je osvojil takorekoč že vse kar se da. Od bolj znanih tekmovalcev gre še omeniti Vladimirja Foltina, vodjo Pribina Cupa v Nitri, ki tekmuje s popolnoma novim LS10, s katerim ima kar nekaj težav. Ker je še čisto svež je na določenih mestih še dokaj »trd« in tako lahko Vladimirja vsako jutro vidimo kako se muči s sestavljanjem in popoldne z razstavljanjem svojega lepotca. Opozoril pa bi še na Nemca, Tobiasa Welscha. Dečko prihaja s Hamburga in ponavadi leti lastnega Cirrusa. Lani si je z dobrimi leti prislužil letno uporabo Discusa 2 od OLCja., s katerim tekumje tu v Prievidzi. Star je 23 let in je do sedaj naletel že zavidljivih 2500 ur. Leti v Nemčiji, Južni Afriki, Franciji in pa tudi v naši neposredni bližini, Lienzu, od koder je letos napravil 1100km dolg prelet. Uvrstil se je tudi v Nemško reprezentanco za prihodnje leto.

Vrstice do tule naj bi dobili že včeraj, ker pa ga je zagodla tehnika jih berete sedaj. Včeraj je bil dan za branje knjig in nabiranje novih moči. Vrhunec dneva je predstavljalo večerno balinanje in optimistične izjave o zaključnih dneh prvenstva.

Današnji začetek ni bil preveč optimističen, saj je bilo jutro oblačno. Vremenska slika namreč kaže dolgo hladno fronto vse od Francije čez celo Evropo do Ukrajine, k sreči že rahlo južno od nas. Vreme se je počasi izboljševalo in tako se bodo tekmovalci spopadli z B disciplino in sicer AAT nalogo, za katero bodo imeli na voljo 2h časa. Za tiste, ki jih zanima več jo nadete tu.

Štart za klubski razred se bo odprl ob 13.47, pričakujemo pa da bosta Anže in Boris s štartom še malce počakala.

Imejte se lepo

[15.8.2009]

Ahoj v Slovenjio

Danes je na vrsti zadnji tekmovalni dan, zvečer pa nas čaka že tudi podelitvena slovesnost.

Včerajšni dan je bil dan za »zaje***«. Medtem ko je Jože pridno čistil prikolico, se je odprl štart in slaba polovica tekmovalcev se je pognala na disciplino. Z zahoda se je nato pripeljala visoka oblačnost in pomorila vso termiko. Najzgodnejši so tako kampirali v okolici obratne točke, naša pa sta skupaj še z nekaterimi na udognejše razmere čakala nad letališčem. Prišlo je boljše vreme in z njim vred tudi štart druge skupine, ki je po večini polovila prvo. Taktična osmoljenca sta bila tako vodilni in drugouvrščeni v skupnem seštevku. Mario je izgubil precej točk naskoka in se bo danes še močno potil za skupno zmago, Jan pa je s pristankom na njivi zapravil vse možnosti za vidnejšo uvrstitev. Anže in Boris sta dobila vojno živcev in taktike ter osvojila 3. In 9. mesto!  BRAVO !!!!  Boris je na koncu bil celo 10 sekund prehiter, Anže pa se je vmes še rahlo zaštrikal in tako zaostal malce več. Zmagovalec dneva je Avstralec Barnes (naš znanec že z Rietija), ki je počakal še uro dlje od naših in nato po najboljšem vremenu suvereno zmagal. S čakanjem je veliko tvegal, vendar pa mu drugega v borbi za skupno zmago ni preostalo. Osebno bi čestital še slovaku Abonyiu, ki je na koncu zasedel drugo mesto. Štartal je prvi in prehitel poslabšanje vremenea ter tako s precej slabišm letalom VSO-10 (faktor 96), postavil drugo najboljšo hitrost dneva. Rezultate si lahko ogledate tule.

Med ostalimi novicami lahko omenim, da speči žorža oziroma ustreliti krevha, ni zgolj slovenska posebnost. Za tiste, ki za njiju še niste slišali naj povem, da sta to izraza, ki sta se prijela v zadnjem času za sledeča dogodka. Ko pilot pristane na njivi, kadar je vreme odlično ter vsi pridejo okoli z zelo spodobnimi hitrostmi, ter si tako pokvari vse možnosti v skupni uvrstitvi, ta dogodek imnujemo speči oziroma usekati žorža. Dogodek je imenovan po Borisu Žoržu, ki mu je to v preteklosti že kar nekajkrat uspelo. Izraz ustreliti krevha, pa se uporabi kadar tekmovalec odlično odleti dan in bi bil uvrščen v sam vrh, če le ne bi povozil zračnega prostora. Izraz je, kljub temu da je to uspelo že mnogim slovenskim pilotom, poimenovan po Tadeju Krevhu, ki je to najbolj odmevno stroil v Nitri.

Avstralec Tobias Gaiger je tu v Prievidzi spekel tako žorža, kot tudi ustrelil krevha. Prvi dan, ko so skoraj vsi standardi prišli okoli je namreč pristal na njivi, tretji dan pa je zgrešil štartno linijo in sploh ni štartal. Izmed ostalih letov je bil enkrat četrti, ostale tri dni pa je zmagal, včeraj celo kot edini, ki je obletel disciplino. Pri tem gre še dodati, da je tako pred pečenjem žorža, kot pred streljanjem krevha spoliral letalo, na dneve ko je zmagal pa ga ni! Gre res zgolj za naključje?

Boris in Anže sta štratala ob 12.52, nazaj jih pričakujemo tako nekaj minut pred 16h. Takrat bo tudi znano kakšna bo njuna skupna uvrstitev. Po včerajšnem dnevu, ki je pošteno premešal vrstni red, bo danes boj silovit, saj so razlike med tekmovalci resnično majhne.  Prepričan sem da skupaj z nami držite pesti. Najbolj neučakani lahko rezultate (nekje od 16.15 naprej) spremljate tukaj, skupne pa s klikom na zavihek total.

Lep pozdrav z pasje vroče Prievidze

Blog 2014

Blog 2013

Blog 2011

Blog 2010

Opensoaring na Krki
[20.12.2009]

Slovo – z mečem in šampanjcem
[27.11.2009]

[30.5.2009]

LX pokal 2009
[17.5.2009]

Sanje o bonusu - uresničene (2)
[1.3.2009]

Marko Jeras
Slovesnost ob 50-letnici filma Klempo

[15.12.2008]

Klempa – takoj odkupiti …
[13.12.2008]

Gregor Petrovič
Vtisi s prvenstva v klubskem razredu za pokal Codex